Volgers

woensdag 16 september 2009

Hoe doen jullie dat???????????????????

Ik ben toch wel eens benieuwd hoe dat jullie aan je kaarten beginnen.Kiezen jullie eerst het papier en dan de stempel of 3d plaatje of borduurmalletje,of weer net andersom.En bij sommige zie ik zulke mooie kleurencombinaties die zo prachtig bij elkaar passen,hoe zoek je dat dan uit.Ik heb daar nog een beetje moeite mee met mijn scrapkaarten,en dan denk ik dat is wel leuk en dan achteraf vind ik het nergens op lijken maar ik zie zulke mooie scrapkaarten bij jullie allemaal.Nou dames ik ben zeer benieuwd naar jullie tips en hoe dat jullie het doen.Grtjs
(p.s wie weet kan ik daar nog heel erg veel van leren)

4 opmerkingen:

  1. hoi cristel
    ik pak eerst mijn stempel of 3d plaatje en zoek er dan pas het papier erbij
    ik heb mijn eigen al vaker vergist dat ik begon met papier en toen geen plaatje kon vinden
    groetjes jacinta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Cristel,zat zelf ook met dat probleem,door naar veel blogs te gaan kijken(en dan vooral naar DT van magnolia)zie je prachtstukken!
    Nu kies ik meestal stempel/afdrukje dan naargelang zomer/winter de kleuren van het papier.Ik neem mijn kleurenkaart van copic's erbij en zie welke kleuren het beste passen bij het papier om vervolgens te beginnen kleuren...
    Zo deed ik het bij mijn laatste creaties,als ik dan met het begin vergelijk zie ik een groot verschil en dat stemt me wel blij moet ik zeggen! ;0)
    Hopelijk heb je er wat aan...
    Grtjs en succes,Celia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!!

    als ik met een 3d plaatje ga werken, kies ik die eerst en dan erbij papier en dingen die ik erop wil doen. dan maak ik de kaart zonder plakken en leg alles neer hoe ik denk dat ik het wil hebben, met lint ponsrandjes etc, en dan pas plak ik het in elkaar.
    als ik wil stempelen, pak ik eerst scrappapier en dan mijn kleurenkaart van mijn stempelstiften en zoek dan alles bij elkaar.
    werkt bij mij super!

    groetjes mildred

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cristel,

    Met een stempel, kies ik eerst de stempel maar kleur hem nog niet in. kies dan al het papier ...omdat ik vind dat sommige stempels grappige papier/kleuren vragen andere wat romantisch of net heel rustig.
    Ik probeer voor het papier en designpapier dat ik kies met te beperken tot 3 max 4 tinten.
    Deze papier/kleurkeuze leg ik naast me als ik mijn afdrukje ga inkleuren. Ik vind dat het handigst om mijn inkleur 'werk' het best op mijn papier af te stemmen.

    Grtjs Peggy

    BeantwoordenVerwijderen